Cytaty

Protokoł

Posted on: Marzec 18, 2016

Zdając sobie sprawę
z własnej winy, ponad wszelką wątpliwość (oklaski)
udowodnionej przez przedmówców, chciałbym
oświadczyć na usprawiedliwienie, mimo (okrzyk: brawo!)iż takie wykroczenie przeciw wszelkim normom
nie może być (oklaski) usprawiedliwione,
że urodziłem się istotnie, ale
nie z własnej woli i bez złych zamiarów;
ten postępek mi ciążył przez (śmiech, brawa) długie
lata; jak słusznie podkreślono
w dyskusji, nie potrafiłem wyciągnąć
z (oklaski) tego odpowiednich wniosków
i starałem się zatrzeć ślady swego czynu,
ale po (ironiczne sykanie) gruntownym
i szczerym przemyśleniu swej dotychczasowej
postawy, pragnę stanowcz
odciąć się od niej i poprosić o
(śmiech) danie mi jeszcze
jeszcze jedne szansy (oklaski
przechodząc w owację).

Stanisław Barańczak, Protokół, w Stanisław Barańczak, Wiersze zebrane, a5, 2013

Skomentuj

